Gæstepleje

Når dit barns dagplejer holder fri eller er syg, vil dit barn blive  passet i gæstedagpleje. Dagplejere og børn vil kende hinanden i forvejen, da de er sammen i legestuen og ofte kommer på besøg hos hinanden i dagplejernes hjem.

Når I kommer til gæsteplejehjemmet, er dagplejeren parat til at tage godt imod jer, og give dit barn en god dag.

I gæsteplejen medbringer du de samme ting, som du plejer i det faste hjem, som dit barn har brug for i løbet af dagen.

Vi har stort fokus på et godt samarbejde i dagplejegruppen, og at vi har kendskab til hinandens dagplejebørn.

Ved sygdom

Ved sygdom vil du blive ringet op tidligt om morgenen, omkring klokken 6.30 eller kort tid efter. Det er vigtigt vi kan komme i kontakt med jer, for at høre om jeres behov for pasning.

Det er vigtigt, at du så tidligt som muligt bliver orienteret om, at din dagplejer er fraværende, så I kan planlægge jeres morgen.

Hvis du ikke ønsker en gæsteplads til dit barn, giver du besked om dette når Maria/morgentelefonen kontakter dig.

Du får besked når dit barns dagplejer er rask igen.

Ved al planlagt fravær vil dit barns dagplejer orientere dig, så snart hun kender datoerne. Et par dage før fraværet, vil du få besked om, hvor dit barn skal i gæstepleje.