De første uger

Vi anbefaler, at I sætter to uger af til indkøring af jeres barn. De første par dage vil være max. 1 times tid, hvor i er der sammen med jeres barn. Efterhånden som vi lærer jeres barn bedre at kende, vil vi forsøge at i går en kort tur, så jeres barn stille og roligt vænner sig til at skulle sige farvel til jer og oplever, at i kommer igen. Jeres barn skal lære at sige farvel og vide, at i kommer tilbage. Det er derfor vigtigt, at i altid siger farvel, selvom det kan være fristende at snige sig ud, når barnet er optaget af noget andet.

Langsomt vil vi øge tiden, hvor jeres barn er alene hos os. Vi har stor erfaring i indkøring af børn, men vores erfaring siger os også, at ingen børn passer ned i en skræddersyet kasse. Det er derfor meget individuelt, hvor lang tid en indkøring tager. I vil derfor fra dag til dag aftale, hvordan morgendagen ser ud afhængig af, hvordan jeres barn oplever starten i dagplejen.