Mad og måltider

Dagplejeren sørger for mad til børnene i løbet af dagen, et formiddags måltid, frokost samt et eftermiddags måltid

Vi ønsker at være med til at lære børnene gode kostvaner, og tilbyder derfor sund og varieret kost, afstemt efter barnets alder og behov.

Vi tager hensyn til børn med allergi, som er lægelig dokumenteret, og til børn af anden etnisk herkomst. Har barnet behov for speciel kost, er det forældrene som sørger for at medringe det til dagplejeren. Tal med dagplejeren, så finder vi en løsning.

Dagplejens retningslinjer for sukkerpolitik, som er en del af vores retningslinjer for sundhed i Dagplejen, har til formål at sikre, at indtaget af sukker i Dagplejen holdes på et niveau, der lever op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Egedal Kommune vil gerne være med til at skabe sunde livs- og kost-vaner og gøre det sunde valg til det lette valg. Det gode måltid indeholder andre elementer end blot at spise. Gode vaner, grundlagt i den tidligste barndom, forbliver ofte gode vaner senere i livet.

Pizza til frokost